خودرو حالتی شبیه به سه کار میکند ( لرزش شدید) |
1 – سنسورMAP (پارس ، سمند و 405) چک شود 2 – انژکتور 3 – شمع و وایرها 4 –ECU موتور : ممکن است آی سی انژکتور خراب شده باشد |
دمای آب و آمپر آب بالا میرود |
1 – شمع ها چک شود 2 – ترموستات کنترل شود 3 – سنسور دمای آب 4 –ECU موتور ( آی سی مربوط دمای آب ممکن است خراب باشد ) |
فن با روشن شدن موتور یکسره کارمیکند |
1 – رله فن چک شود 2 – مقاومت یا یونیت فن چک شود 3 – ایپرامECU برنامه ریزی یا فلش شود ( ممکن است است دراثر شستشوی موتور و یا بارندگی به بعضی از سنسورها مانند کیلومتر آب رسیده باشد و باعث کارکرد نامنظم و بهم ریختگی ای سی یو شود ، معمولاً با فلش رفع عیب میشود) 4 – آی سی فن یا دمای آبECU تعویض شود |
دمای آب و آمپر آب بالا میرود و صدای قل قل درهنگام خاموش کردن به گوش میرسد |
1 – واشر سرسیلندر سوخته است 2 – سنسور دمای آب 3 – آی سی فن یا دمای آبECU تعویض شود |
درمسافت های به طور پیوسته پرگاز موتور سکته (مکث) دارد |
1 – فیلتر بنزین خراب است 2 – درخودروهای دوگانه درهر دو حالت اگر این اتفاق بیفتد معمولاً به سیم کشی کوئل مربوط میشود. |
دوده سیاه خشک روی شمع می بندد | 1 – سنسور دمای آب |
حافظه موقت دائماً پاک میشود | 1 – رله دوبل ایراد دارد |
ریپ زدن موتور درحال حرکت:توضیح مشکل : روشن شدن موتور و حرکت آن بدون مشکل است ولی هنگامیکه سعی میکنید با سرعت ثابت حرکت کنید ، موتور بد کار میکند. مشاهده میکنید که عملکرد موتور هنگامیکه گرم و سرد است متفاوت است . |
1 – اگر خودروی شما دارای کاربراتور است ، دهانه آن ممکن است تنظیم نباشد و یا خراب شده باشد 2 – موتور ممکن است خیلی داغ شده باشد 3 – تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است درفشار خیلی کمی کارکند 4 – زمانبندی احتراق ممکن است غلط باشد 5 – ممکن است مشکل احتراق وجود داشته باشد 6 – ممکن است مشکلی در کامپیوتر کنترل کننده خودرو وجود داشته باشد 7 – فیلتر بنزین ممکن است که گرفتگی داشته باشد 8 – مبدل گشتاور درگیربکس ممکن است که درزمان صحیحی قفل نکند یا سربخورد 9 – ممکن است نشت درسیستم واکیوم وجود داشته باشد 10 – سوپاپEGR ممکن است گیر کرده باشد 11 – اکسل ها ممکن است شل شده باشند یا خوردگی داشته باشند 12 – انژکتورهای سوخت ممکن است کثیف شده باشند. |
صدای تق تق از اگزوز :توضیح مشکل : با فشاردادن پدال گاز ، از اگزوز صدای تق تق میشنوید . کارکردن موتور بنظر خوب میرسد ولی مصرف سوخت بالا رفته است . | 1 – در سیستم واکیوم نشت وجود دارد 2 – یک یا چند تا از انژکتورهای خودروی شما نشت دارند 3 – در اگزوز خودرو سوراخی پدید آمده است. |
روشن شدن چراغ آب به همراه چراغSTOP درخودروی خانواده 405 وRD | روشن شدن چراغ آب به همراهSTOP زمانیکه درجه آب پایین باشد و دور تند فن یکسره عمل نماید به احتمال قوی ایراد از سنسور دمای آب خودرو و یا سیم کشی وECU میباشد و با چک کردن میزان آب رادیاتور و خنک بودن موتور به نزدیک ترین نمایندگی جهت تعویض سنسور و بازدید سیم کشی و ای سی یو مراجعه نمایید . حال درصورتیکه دمای آب نیز بالا باشد درنتیجه موتور واقعاً جوش آورده و نیاز به بررسی سیستم خنک کننده دارد . در صورت عدم عملکرد فن های رادیاتور ابتدا جهت چک کردن فیوزهای فن موجود در جعبه فیوز کالسکه ای ( داخل محفظه موتور سمت راننده پشت چراغ جلو چسبیده به گلگیر) که داخل آن 4 فیوز سبز رنگ وجود دارد 2 فیوز متمایل به سمت جلو خودرو که شل میباشند یدک بوده و 2 فیوز دیگر اصلی میباشند درصورت معیوب بودن با یدک تعویض گردند . حال از سفت بودن سوکت های زیر جعبه فیوز کالسکه ای اطمینان حاصل نمایید . درصورت عملکرد فن ها هواگیری را روی خودرو انجام دهید . بدین ترتیب که ابتدا خودرو را خاموش نموده و اجازه دهید سیستم کاملاً سرد گردد . دو پیچ هواگیری قبل و بعد از ترموستات که یکی برنجی و دیگری پلاستیکی میباشد را با احتیاط بازنموده و از درب رادیاتور آب اضافه کرده تا آب بدون حباب از این دوپیچ بیرون بزند سپس به میزان مناسب ضد یخ اضافه کرده و پیچ ها و درب رادیاتور را محکم ببندید . درصورت جوش آوردن مجدد ، ایراد احتمالی از ترموستات ، سنسور آب و فن ها ، رله ها و یایونیت مربوطه و سیم کشی میباشد. |
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو(پارت 6)
– ,آب ,ممکن ,موتور ,دمای ,فن ,ممکن است ,1 – ,دمای آب ,2 – ,3 –
درباره این سایت